بهترین روش های درمان سیاهی دور چشم

تیرگی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که سبب کاهش اعتماد به نفس و زیبایی صورت و چشم افراد می شود، برای درمان سیاهی دور چشم ابتدا باید دلایل بروز آن توسط پزشک تشخیص داده شود تا درمانی مناسب ارائه گردد.

 

 

درمان سیاهی دور چشم

 سیاهی دور چشم چیست؟

وراثت یکی از اصلی ترین علت های سیاهی دور چشم است که از پدر و مادر و بستگان درجه یک به فرد رسیده و دچار این عارضه می گردد.

با افزایش سن میزان الاستین و چربی و کلاژن موجود در پوست کاهش یافته و این امر با نازک شدن پوست همراه بوده و سبب تیرگی و گودی زیر چشم می شود.

زیاد گریه کردن از جمله موارد دیگری است که به مرور زمان باعث تیره و گود شدن زیر چشم می شود.

رژیم غذایی نامناسب باعث فقر آهن و مواد معدنی در بدن می شود و همین امر باعث کبودی زیر چشم می گردد.

کار طولانی مدت با کامپیوتر و تلفن همراه به دلیل خیره شدن به آن ها سبب خستگی و خشکی چشم می شود.

مصرف سیگار و قلیان باعث افزایش مشکلات عرقی مانند: انسداد رگ های خونی شده در نتیجه باعث کاهش گردش خون می شود و رگ های خونی برجسته تر و تیره تر به نظر می رسند.

درمان سیاهی دور چشم چگونه می باشد؟

برای از بین بردن تیرگی های دور چشم ، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به رایج ترین آن ها اشاره کرده ایم :

رفع سیاهی دور چشم با تزریق چربی

از تزریق چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی برای درمان سیاهی زیر چشم و بازگرداندن حجم آن نایحه با بالا رفتن سن استفاده می شود. در فرآیند رفع سیاهی زیر چشم با تزریق چربی  از بافت هایی همچون ران ها، شکم و پهلو، باسن چربی مورد نیاز تهیه می شود با قرار دادن در سانتریفیوژ مواد اضافی از آن جدا می شود.

سپس پزشک چربی را در ناحیه مورد نظر برای درمان تزریق می نماید. تزریق چربی یکی از ایمن ترین و بی عارضه ترین روش های درمانی می باشد چرا که چربی مورد نیاز از بافت خود بدن فرد تهیه می شود.

از بین بردن تیرگی دور چشم با مزوتراپی

امروزه یکی دیگر از روش های مدرن و بی خطر در حوزه پزشکی مزوتراپی می باشد که کاربرد بسزایی دارد. در این روش مقداری مواد فعال بیولوژیکی که شامل ( ویتامین K، رتینول،  ویتامین C، داروهای بازکننده عروق خونی، انواع اسیدهای میوه ای و غیره ) در ناحیه مورد نظر برای درمان سیاهی زیر چشم تزریق می شود.

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

گیاهان دارویی زیادی وجود دارد که فرد می تواند با استفاده از آن ها اقدام به درمان سیاهی زیر چشم کند ؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که درمان های گیاهی و درمان خانگی گودی زیر چشم موقعتی بوده و پس از مدتی قابل بازگشت می باشد.

آیا می توان با تزریق فیلر سیاهی دور چشم را درمان کرد؟

بله، تزریق فیلر یکی از روش‌های درمان سیاهی دور چشم است. اما باید چند نکته مهم را در نظر داشت:

فیلرها می‌توانند گودی زیر چشم را پر کنند و سایه‌های تیره را کمرنگ کنند. این کار باعث می‌شود پوست زیر چشم صاف‌تر شود و کمتر خسته به نظر برسد. معمولا از فیلرهای بر پایه اسید هیالورونیک استفاده می‌شود چون نرم و طبیعی هستند.

اما تزریق فیلر همیشه بهترین راه حل نیست. اگر سیاهی دور چشم به خاطر رنگدانه‌های پوست باشد، فیلر کمک زیادی نمی‌کند. در این موارد، روش‌های دیگری مثل لیزر یا کرم‌های روشن کننده موثرتر هستند.

همچنین، تزریق فیلر در ناحیه دور چشم نیاز به مهارت بالا دارد. پوست این قسمت نازک است و رگ‌های خونی زیادی دارد. اگر تزریق درست انجام نشود، می‌تواند عوارضی مثل کبودی یا ناهمواری ایجاد کند. نتیجه تزریق فیلر موقتی است و معمولا بین ۶ ماه تا ۱ سال دوام دارد. بعد از آن، برای حفظ نتیجه باید دوباره تزریق انجام شود.

چه روشی برای درمان سیاهی دور چشم تاثیر بهتری دارد؟

برای درمان سیاهی دور چشم، روش‌های مختلفی وجود دارد. بهترین روش بستگی به علت اصلی سیاهی دارد. در اینجا چند روش موثر را معرفی می‌کنیم:

لیزردرمانی یکی از روش‌های پیشرفته است که نتایج خوبی دارد. این روش می‌تواند رنگدانه‌های اضافی را از بین ببرد و باعث تولید کلاژن شود. در نتیجه، پوست روشن‌تر و سفت‌تر می‌شود. معمولا چند جلسه لیزر لازم است تا نتیجه مطلوب به دست آید.

استفاده از کرم‌های موضعی حاوی ویتامین C، رتینول یا هیدروکینون هم می‌تواند موثر باشد. این کرم‌ها به مرور زمان رنگدانه‌های تیره را کم می‌کنند و به روشن شدن پوست کمک می‌کنند. البته باید صبور بود چون نتیجه این روش معمولا بعد از چند هفته یا چند ماه مشخص می‌شود.

در مواردی که سیاهی به خاطر گودی زیر چشم است، تزریق چربی می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. در این روش، چربی از قسمت دیگری از بدن برداشته و زیر چشم تزریق می‌شود. این کار باعث می‌شود گودی پر شود و سایه‌های تیره از بین بروند.

بهتر است قبل از انتخاب روش درمانی، با یک پزشک با تجربه مشورت کنید. او می‌تواند علت دقیق سیاهی را تشخیص دهد و بهترین روش درمان را پیشنهاد کند.

دکتر زینب فرخ

دکتر زینب فرخ ، با سابقه درخشان در زمینه پوست مو و زیبایی دارای مهارت و تجربه بالایی بوده که همین موضوع موجب محبوبیت بالای ایشان در میان افراد شده. ایشان با تجربه چندین ساله خود در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست و مو فعالیت گسترده ای داشته و امروزه به یکی از شناخته ترین پزشکان در حوزه زیبایی  تبدیل شده اند. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت