روش های جوانسازی پوست

در دنیای امروز زیبایی ظاهری و نگه داری از جوانی بسیار پر اهمیت است. خانم ها و آقایان جوان و میان سال زیادی هر ساله برای زیباتر شدن یا حفظ زیبایی خود به سمت روش های جوانسازی پوست هدایت می شوند. هر کدام از این افراد بسته به مشکلی که دارند نیازمند راه زیبا سازی متفاوتی هستند. در ادامه این مطلب دکتر زینب فرخ ، از بهترین دکترهای زیبایی تهران ، درباره انواع روش های جوان سازی اطلاعاتی ارائه می دهد. در ادامه تعداد زیادی از راه های زیباسازی و رفع چین و چروک ، لکه های پوستی و مشکلاتی از این قبیل آشنا می شوید. از این رو شما را به خواندن ادامه این مطلب جلب می کنیم.

 

روش های جوانسازی پوست

 

این روز ها علم و تکنولوژی پیشرفت کرده و راه های بسیاری برای جوانسازی پوست بوجود آمده که  از کرم های دارای سلول های بنیادین شروع می شود و با روش های جراحی نوین پایان می یابد .

روش های جوانسازی پوست

  • کرم ها و لوسیون ها

مواد دارویی که در جوانسازی پوست موثر هستند شامل : رتینوییدها ، اسید های میوه ، ماتریکسیل ، ضد آفتاب ها ، کرم های دارای استروژن گیاهی ، کرم ها و لوسیون های دارای ویتامین های C و  E و غیره .رتینوییدها خیلی سال است که برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه از آن استفاده می شود .

  • ساییدن پوست

یکی از روش های جوانسازی پوست قدیمی ، ساییدن پوست است. حتی در زمان های گذشته کیسه کشیدن راهی بود برای لایه برداری پوست صورت و بدن ، کیسه وسفیدآب راهی بسیار راحت و ارزان است برای دست یافتن به پوستی جوان .

دستگاه هایی که امروزه وجود دارند مانند میکرودرم ابریشن همانند کیسه و سفیدآب عمل می کنند و موجب جوانسازی پوستمی شوند .

  • روش های شیمیایی

از زمان های گذشته لایه برداری پوست بوسیله ی اسید میوه و اسید تری کلرواستیک انجام میشود . هرچند امروزه با وجود دستگاه های مختلف لیزر کمتر از روش های شیمیایی برای جوانسازی پوست استفاده می شود . این روش همچنان طرفداران زیادی دارد .

  • دارو های خوراکی

امروزه داروهای متفاوتی در دارو خانه ها ادعای جوان سازی پوست دارند ، این داروها حاوی مواد آنتی اکسیدان متفاوتی هستند. بعضی از این داروها در صورتی که مورد تایید جراح زیبایی تهران باشد ، می تواند یکی از روش های جوانسازی پوست درنظرگرفته شود.

تزریق بوتاکس

یکی از روش های جوانسازی پوست که در سراسر جهان بسیار پر طرفدار و محبوب است ، تزریق بوتاکس می باشد. ماده بوتاکس با نوعی سم به نام توکسین منجر به فلج شدن عضلات و از بین رفتن چین و چروک ها به مدت محدود می شود. در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشکی باتجربه انجام شود سبب جوانسازی صورت شده که بسیار موثر و ایمن است.

  • ماندگاری : 3 الی 6 ماه
  • تعداد جلسات درمانی : هر 6 ماه یک بار برای ترمیم
  • کاربرد: رفع چین و چروک صورت و گردن ، شکل دادن به ابرو ها

بوتاکس ماده ای برای رفع چین و چروک های سطحی تا عمیق صورت است. این روش از روش های جوانسازی پوست پر طرفدار می باشد که با فلج عصب های خاص صورت و انقباض ماهیچه ها ، سبب رفع چین و چروک می شود. بهترین زمان استفاده از این محصول ، زمانی است که هنوز چین و چروک ها دائمی نشده اند. این روش کم هزینه و بسیار موثر است.

در نظر داشته باشید که بوتاکس هایی که ماندگاری بیش از یک سال دارند می توانند در دراز مدت سبب آسیب به عضلات و تنبلی آن ها شوند. بنابراین برای دریافت نتیجه خوب و عدم آسیب به زیبایی در دراز مدت ، حتما پزشک زیبایی مجربی انتخاب کنید.

تزریق ژل

  • ماندگاری : 9 ماه تا یکسال ( ترمیم بعد از یک سال )
  • تعداد جلسات درمانی : هر6 ماه یک بار برای ترمیم
  • کاربرد : رفع خطوط خنده ، اخم ، چین و دیگر خطوط صورت ، جوانسازی پوست ، حجم دهی

تزریق ژل یکی از روش های جوانسازی پوست پر طرفدار تهران در بین تمامی خانم ها و آقایان میانسال و جوان است. امروزه برندهای مختلفی برای تزریق ژل داریم. یکی از مهم ترین ژل های مصرفی هیالورونیک اسید است. این ماده علاوه بر تاثیر آنی در صورت ، ( حجیم کردن ) سبب تولید کلاژن سازی ، افزایش الاستیسیته پوست و مواد مغذی آن نیز می شود. پزشک زیبایی تهران با توجه به نیاز متقاضی بهترین برند ژل را انتخاب می کند.

تزریق چربی

  • ماندگاری : چندین سال
  • تعداد جلسات درمان : دو جلسه ( و فاصله بینی جلسات 3 ماه )
  • کاربرد : رفع شلی ،و افتادگی پوست ، برطرف کردن چین و چروک های سطحی و عمیق پوستی ، حجم دهی به صورت و بدن .

از ماندگارترین پروسه های زیبایی و روش های جوانسازی پوست تزریق چربی است. این متد برای رفع چین و چروک ، حجیم کردن و کانتور صورت ، مورد استفاده قرار می گیرد. در طی این فرآیند ماده ای که برای زیباسازی به کار برده می شود ، چربی استخراج شده از بدن خود متقاضی است که طی فرآیند سانترفیوژ ، آماده تزریق شده است. این روش از ایمن ترین روش های زیبایی و ماندگار ترین آن ها می باشد. در تزریق چربی ، چربی مورد نیاز به کمک لیپوساکشن و با ایجاد حفره بسیار کوچک از نواحی مختلف بدن مانند شکم ، پهلو ، ران و غیره برداشته می شود.

مزوتراپی

مزوتراپی درمان لایه میانی پوست است. در این روش زیبایی کوکتل های مزو با مواد مغذی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و دیگر مواد مورد نیاز صورت پر می شوند و به کمک سرنگ به لایه دوم پوست (لایه درم ) وارد می شوند. پس از انجام این پروسه کلاژن سازی افزایش پیدا می کند و شلی و افتادگی پوست ، چین و چروک و دیگر مشکلات رفع می شود. این روش از روش های جوانسازی پوست متقاضیان جوان تا میانسال زیادی را در تهران به خود اختصاص داده است. این متد علاوه بر زیبایی صورت در رشد موها نیز موثر است. مزوتراپی در چند جلسه درمانی با فاصله زمانی یک هفته تا یک ماه انجام می شود.

روش های جوانسازی پوست را به سه دسته می توان تقسیم کرد که شامل موارد زیر می باشند :

  1. شیوه های تهاجمی : جراحی های زیبایی و پلاستیک مانند کشیدن پوست جز شیوه های تهاجمی می باشند.
  2. شیوه های کم تهاجمی : اندولیفت ، هایفوترابی و روش های تزریقی مانند ژل ، چربی و تزریق بوتاکس از روش های کم تهاجمی می باشند.
  3. شیوه های غیر تهاجمی : مراقبت های پوستی مانند کرم های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست مفید می باشند.

روش های تهاجمی با هزینه های بالا ، دوره های نقاهت طولانی ، بستری شدن و خطرات بسیاری همراه با نتیجه مطلوب و ماندگاری بالا می باشد.. روش های غیر تهاجمی جز بی خطر ترین و ساده ترین متدها محسوب می شوند اما بر روی پوست خیلی موثر نمی باشند. روش های جوانسازی پوست کم تهاجمی خطرات و عوارض کمی دارند ، از روش های تهاجمی ارزان تر بوده و روی پوست شما اثرات چشمگیری دارند. به طور کلی تا هنگامی که مشکل پوستی شما عمیق نشده از روش های بدون تهاجم یا کم تهاجم در جهت جوانسازی پوست شما استفاده می شود ، اما روش هایی مانند کشیدن پوست صورت و لیفت پوست پیشنهاد نمی شود. عوارض و خطرات ناشی از لیفت صورت بسیار تهاجمی هستند و همیشه توصیه نمی شوند. قبل از تصمیم و انتخاب روش های جوانسازی پوست بهتر است طی جلسات مشاوره با بهترین پزشکان مشاوره داشته باشید.

پاسخ

19 − یازده =

Call Now Button