ژل خط اخم

به مرور زمان و با افزایش سن ، خط اخم و چین و چروک روی پیشانی انسان ها ظاهر می شود ؛ این چین و چروک برای اکثر افراد خوشایند نخواهد بود ؛ اما خوشبختانه علم پزشکی به کمک این افراد آمده است و برای رفع این خطوط ، ژل خط اخم تزریق می شود. تزریق ژل یکی از روش های جوانسازی پوست است که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

 

ژل خط اخم

 

خط اخم چیست ؟

هنگامی که افراد اخم می کنند ، موجب انقباض عضله اخم کننده که بین دو ابرو قرار دارد می شود و ابرو را به داخل و پایین می کشد. این اقباض موجب کشش پوست این ناحیه می شود و با رها شدن آن ، خط اخم یا خطوط 11 بوجود می آید. یکی از راه های رفع این چین و چروک ها ، تزریق ژل خط اخم است.

علت بروز خط اخم چیست؟

  1. افزایش سن
  2. نور خورشید
  3. سیگار کشیدن
  4. استرس و فشار
  5. ژن های مرتبط

درمان خط اخم

یکی از بهترین راه های درمان خط اخم ، تزریق بوتاکس می باشد و چنانچه خط اخم عمق زیادی داشته باشد تزریق ژل به این ناحیه صورت می گیرد. تزریق ژل به نسبت سایر روش های جوانسازی پوست ، از هزینه کمی برخوردار است؛ همچنین کم خطر و راحت می باشد.

ژل های تزریقی قابل جذب شامل کلاژن ، ژل هیالورونیک اسید ، کلسیم هیدروکسی آپاتیت و پلی ال لاکتیک اسید ( PLLA ) می باشند.

نحوه تزریق ژل خط اخم

قبل از تزریق ژل ، ابتدا پزشک زیبایی ، ناحیه مورد نظر را ضد عفونی کرده و سپس مقدار معینی از ژل را توسط سرنگ تزریق خواهد کرد. مقدار ژل تزریقی با توجه به عمق خط اخم برای هر فرد متفاوت می باشد.

عوارض تزریق ژل خط اخم

چنانچه برای تزریق ژل خود به بهترین پزشک زیبایی مراجعه نمایید ، هیچ خطر و عوارض جانبی ای ندارد.

بعد از تزریق ژل ، کبودی و تورم ، طبیعی بوده و به تدریج از بین خواهد رفت.

بهترین ژل خط اخم

پُر کننده های پوستی زیادی در بازار وجود دارند ؛ این پُر کننده ها ممکن است فیک یا آن که اصل و برند باشند. پزشک زیبایی متبحر اصلی ترین برند را برای خلق زیبایی توام با سلامتی در طولانی مدت انتخاب می کند.

پُر کننده هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند برای رفع خط اخم بین دو ابرو و پیشانی و حتی سایر قسمت های صورت بسیار مناسب می باشند. همچنین برندهایی مانند ژوویدرم و رستلین نیز برای این پروسه زیبایی بسیار کار آمد است.

برند های نام برده شده با افزایش کلاژن سازی و آب رسانی ، موجب ترمیم و پر کنندگی پوست می شوند ؛ بدین ترتیب با جایگزین کردن فیلر ، خط های تو رفته از بین می رود و در ادامه جوانی و شادابی در صورت متقاضی ایجاد می شود.

برای خط اخم چند سی سی ژل خط اخم لازم است؟

حجم انتخابی ژل برای رفع خط اخم را دکتر جوانسازی پوست انتخاب می کند. متخصص زیبایی در تهران با توجه به میزان خط اخم در این باره نظر می دهد ؛ اما به طور کلی برای رفع خط اخم حدود یک سی سی ژل مورد نیاز است.

ورم بعد از تزریق ژل خط اخم

تورم بعد از تزریق ژل برای رفع خط اخم یا هر خط و خطوط دیگری عارضه ای طبیعی است که خوشبختانه بعد از گذشت چند روز از بین می رود. این میزان التهاب به موارد زیر بستگی دارد:

  • نحوه تزریق توسط دکتر جوانسازی پوست
  • مراقبت های متقاضی بعد از تزریق
  • آمادگی قبل از تزریق
  • نوع برند ژل

خوشبختانه متقاضی می تواند با عدم مصرف داروهای رقیق کننده ، استفاده از کمپرس آب یخ به خصوص در 24 ساعت اول ، نوشیدن آب کافی و عدم لمس محل تزریق به کاهش ورم خود کمک کند.

ماندگاری ژل خط اخم

ماندگاری ژل در ناحیه خط اخم به چندین عامل بستگی دارد ؛ این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • مهارت متخصص زیبایی
  • حجم ژل انتقال یافته
  • برند ژل
  • میزان متابولیسم بدن ( چربی سوزی)
  • مراقبت های بعد از تزریق

با توجه به عوامل گفته شده ، هر فرد تجربه متفاوتی نسبت به ماندگاری ژل دارد. اما به طور معمول حدود 6 تا 18 ماه نتیجه زیبایی حاصل از این پروسه جوانسازی ، باقی می ماند ؛ پس از این بازه زمانی متقاضی نیاز دارد این پروسه را تکرار کند .

اگر تمایل دارید پروسه جوانسازی شما ماندگاری زیادی داشته باشد ، برای انجام این پروسه بهترین متخصص زیبایی در تهران را انتخاب کنید.

بهترین دکتر جوانسازی پوست

متخصصان زیادی در تهران هستند که در زمینه زیبایی از جمله تزریق ژل خط اخم و تزریق انواع فیلر ها برای جوانسازی ، فعالیتی گسترده و موفق دارند. دکتر زینب فرخ نیز یکی از پزشکان نام دار است و در این عرصه در زمره پیشتازان قرار دارد. ایشان با دقت ، مهارت ، تجربه و تخصصی که دارند نظر مثبت بسیاری از مراجعه کنندگان خود را جلب کرده اند. شما می توانید نمونه کارهای ایشان را در قسمت گالری تصاویر و صفحه اینستاگرام مشاهده فرمایید.

هزینه تزریق ژل خط اخم چقدر است؟

هزینه تزریق ژل برای رفع خطوط پیشانی و بین ابرو با توجه به عمق و میزان خط اخم ، دستمزد پزشک ، نوع ژل و غیره برای هر فرد متغیر می باشد و بعد از معاینه توسط پزشک زیبایی مشخص خواهد شد.

 

ژل خط اخم

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط اخم

  • به مدت 24 ساعت استفاده از لوازم آرایشی ممنوع می باشد.
  • از انجام فعالیت هایی که موجب افزایش ضربان قلب می شود ، خودداری فرمایید.
  • توصیه می شود در معرض تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید و از رفتن به محیط های گرم خودداری کنید.
  • استفاده از مشروبات الکی تا یک هفته ممنوع می باشد.
  • حداقل تا سه روز قسمت هایی که مورد تزریق قرار گرفته را ماساژ ندهید و از دستکاری کردن آن ها خودداری فرمایید.
  • تا دو هفته رفتن به سونا و جکوزی ممنوع می باشد.
  • تا چند روز ابتدایی پس از تزریق ژل خط اخم از غذا های نرم تر میل کنید و از گاز زدن خوارکی سفت خودداری نمایید.
  • استعمال دخانیات تا دو هفته ممنوع می باشد.
  • بدن افراد مختلف نسبت به تزریق ژل واکنش های متفاوتی نشان می دهند. اما از عوارض این درمان می توان به کبودی ، قرمزی ، درد و تورم اشاره نمود که کاملا طبیعی هستند و اصلا جای نگرانی ندارند. غالبا این عوارض پس از یک هفته به طور کلی برطرف می شوند.
  • شما می توانید به منظور کاهش و کنترل تورم صورت خود از کمپرس یخ و گرم استفاده نمایید. بهتر است در ساعات اولیه از کمپرس سرد و در روز های بعدی از کمپرس گرم استفاده کنید. مصرف آب آناناس و ویتامین C نیز در این امر موثر هستند.
  • ممکن است طی دو هفته اول پس از تزریق ژل ، ژل در زیر پوست گلوله گلوله شود. این امر تا 14 روز اول طبیعی است اما چنانچه پس از این مدت برطرف نشد ، حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • اگر متوجه قرمزی ، حساسیت و واکنش های غیرعادی شدید ، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • توجه داشته باشید که پس از دو هفته مراجعه به پزشک ضرورت دارد ، تا وضعیت تزریق بررسی شود.

پاسخ

چهار + سیزده =

Call Now Button