کک و مک

کک و مک

کک و مک یا همان لکه های قهوه ای رنگ که در واقع خال یا لکه تیره رنگی است که بر روی پوست ایجاد می شود و اکثراً بر روی پوست صورت ،پشت دست، سینه و جلوی بازو ها مشاهده می گردد . و رفع کک ومک یکی از دغدغه افراد مبتلا می باشد . کک و مک به طور معمول بر روی بدن کسانی که پوست شان روشن است ، رنگ چشمان شان آبی یا سبز است و موی قرمز یا بلوند دارند به وجود می آِید و به طور معمول در سال های اول عمر پدیدار می شود و غالباً بین سن 40 الی 45 سال از بین می رود .

کک و مک

اتخاذ تصمیم در رابطه با این که چه روشی برای  درمان شما مناسب است به چندین عانل بستگی دارد .در آغاز باید به بررسی لک وخال هایی که به نظر غیر طبیعی هستند، پرداخت ، تا مطمئن شویم که هیچ کدامشان بدخیم نیستند و یا اندازه غیرطبیعی ندارند .

علل پیدایش کک ومک

عوامل متعددی در بروز کک و مک اهمیت دارد ، که می توان به ژنتیک ،بیماری هایی از قبیل اگزرودرما پیگمنتوسام که باعث زیاد شدن ساسیت پوست در مقابل امواج فرابنفش مثل نور خورشید ، اشاره نمود . دلیل اصلی پیدایش کک ومک ، وجود سلول های خاصی می باشد که در پوست رنگدانه ملانین تولید می نماید .

لکه های تیره که در حین حاملگی و یا بر اثر استفاده از داروهای ضد بارداری به روی پوست بوجود می آید که به نام ماسک بارداری معروف هستند . اگر پوست در معرض آفتاب قرار گیرد این لکه ها تیره تر خواهند شد .

نوع دیگر لکه پوستی به صورت خال صاف و بزرگ و بر اثر قرار گرفتن در نور خورشید روز می کنند که به عنوان لک پیری شناخته می شوند .

لازم به یاد آوری است که نور خورشید قدرتی دارد که توانایی آن را دارد تا برخی سلول های پوستی را به سلول سرطان تبدیل نماید . به همین منظور متخصصین پوست ، توصیه اکید دارند که با بهره گیری مرتب از ضد آفتاب های مناسب از پوست خود در مقابل اشعه های آفتاب محافظت نمایید .

دکتر زینب فرخ   پوست  مو ، زیبایی لیزر ( لیفت صورت با نخ  , از بین رفتن خط خنده , لیفت صورت با نخ PDO ، کاربردهای نخ PDO )

دکتر زینب فرخ

پاسخ

پنج × 2 =

Call Now Button