روند انجام میکرونیدلینگ

روند انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی برای جوان سازی پوست می باشد که با تحریک کلاژن موجب ترمیم ساختار و عملکرد پوست آسیب دیده و تغییر یافته می شود .در این مقاله قصد داریم روند انجام میکرونیدلینگ را توضیح دهیم .

روند انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ طی 4 تا 6 جلسه با فواصل تقریبی یک ماهه انجام می شود . در هر جلسه با متراکم شدن پوست و افزایش تحمل آن ، سوزن ها بیشتر در پوست فرو می روند . برای انجام میکرونیدلینگ

از بی حسی موضعی استفاده می شود و از یک ابزار شبیه به خودکار ، به منظور فرو بردن سوزن های ظریف استیل و ضد زنگ به داخل پوست برای ایجاد زخم های بسیار کوچک استفاده می شود. با ایجاد آسیب ها توسط سوزن ، بدن تشویق به ارسال الاستین و کلاژن می شود .

با ایجاد نمودن زخم های کوچک در پوست ، بدن مجبور می شود کلاژن های جدید بسازد و زخم ها را پر کند . این کلاژن های جدید موجب می شوند پوست صیقلی ، محکم و جوان تر شود . با توجه به این که نور خورشید موجب از بین رفتن کلاژن می شود و با افزایش سن نیز بدن کمتر کلاژن تولید می کند هر عملی که سبب تولید کلاژن شود منجر به جوان تر شدن پوست خواهد شد .

پس از انجام میکرونیدلینگ می بایست از کرم های مخصوص مرطوب کننده و ترمیم کننده استفاده شود . در صورتی که دارای پوست حساسی می باشید بعد از انجام میکرونیدلینگ و در زمان استفاده از کرم های موضعی که دارای عناصر فعال می باشند ، خیلی مراقب باشید زیرا امکان دارد پوست را حساس تر کند .

به منظور افزایش سرعت کلاژن سازی می توان پس از میکرونیدلینگ از پی آر پی استفاده نمود زیرا پی آر پی موجب آزاد کردن فاکتور های رشد و افزایش سرعت بهبود می شود .

 

دکتر زینب فرخ   پوست  مو ، زیبایی لیزر ( لیفت صورت با نخ  , از بین رفتن خط خنده , لیفت صورت با نخ PDO )

دکتر زینب فرخ

 

پاسخ

ده + هفت =

Call Now Button