درمان خط خنده

درمان خط خنده

درمان خط خنده : در بیشتر افراد چین و چروک هایی بین ابروها ( خط اخم ) و خط هایی در اطراف لب ها ( خط خنده ) به وجود می آید که البته این خط الزاماً نشانه افزایش سن نیست ، خط اخم و خط خنده در آقایان و هم در بانوان مشاهده می شود.

با گذشت هر سال پوست خشک تر و نازک تر می شود و قابلیت کششی آن کاهش می یابد. زمانی که این خطوط ایجاد شود دیگر نمی توان آن را به حالت اولیه خود بازگرداند، این چین و چروک ها به دلیل حالت هایی است که افراد به صورت خود می دهند.

عواملی مانند ژنتیک ، اشعه فرابنفش و استعمال دخانیات در بروز این چین و چروک ها موثر هستند. برای درمان خط خنده و اخم راه هایی وجود دارد که در اینجا به آن می پردازیم.

درمان خط خنده

روش های درمان خط خنده :

  • تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس موجب می شود تا ماهیچه هایی باعث ایجاد خط خنده می شوند دچار کاهش تحرک و فلجی موقتی شوند. اثر بوتاکس تا سه روز اولیه پس از تزریق قابل مشاهده است و تدوام آن معمولاً ۴ ماه می باشد و پس از آن کم کم از بین می رود و نیاز است تا دوباره تزریق انجام شود.

  • لیزر

در شیوه لیزر لایه رویی پوست به وسیله ی اشعه لیزر برداشت شده و همین امر موجب می گردد تا بدن مجبور به ساخت لایه و نتیجتاً ، لایه جدید تشکیل شده عاری از چین و چروک و صاف باشد، این شیوه می تواند سبب از بین رفتن لکه های پوستی، رفع جای جوش و غیره بشود.

در لیزر از بی حسی موضعی استفاده می گردد و درمانگر برای بیمار مسکن تجویز می نماید تا بعد از درمان درد و سوزشی را حس نکند.

توصیه می شود به منظور که برای  جلوگیری از عفونت قسمتی که تحت درمان بوده را در روز چند بار شستشو دهند و پماد های تجویز شده را شسته و مجدد استفاده نماید.

بهتر است فرد تا بهبودی کامل در معرض نور خورشید قرار نگیرد زیرا در این مدت پوست حساسیت بیشتری به اشعه های خورشید دارد.

  • تزریق ژل

تزریق ژل از دیگر شیوه های  از بین بردن خط خنده است، با توجه به این که این ژل از مواد طبیعی تهیه می شود، حساسیت ایجاد نمی کنند.

عواملی مانند صحبت کردن و غذا خوردن ، بالا رفتن سن با کم شدن حجم بافت نرم زیر پوست ، ژنتیک ، لاغری ، تحلیل بافت فک بالا و لثه  نیز در پیدایش خط خنده و خط اخم اثر گذارند.

 

 

  • میکرودرم

شیوه میکرودرم در، درمان خط خنده بسیار موثر است . در این روش  پوست در با ماده معدنی بی ضرر ( پودر اکسید آلومینیوم ) در معرض تماس می باشد. این پودر کریستال‌های ریزی دارد که موجب ساییده شدن سطح پوست می شود و بافت‌های مرده را از بین برده و مکانیزم ترمیم پوست را فعال مینماید.

  • تزریق چربی

برای از بین بردن خط خنده با تزریق چربی پزشک پس از معاینه مقدار مشخصی چربی را از ناحیه شکم یا پهلو و غیره برداشته و در سانتریفیوژ قرار می دهد تا املاح اضافی از آن جدا شده و برای تزریق قابل استفاده باشد.

در این روش به دلیل اینکه از چربی های موجود در بدن خود فرد استفاده می شود ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی کند و کاملا ایمن می باشد.

اقدامات قبل از درمان خط خنده

  1. کسانی که قصد از بین بردن خط خنده خود را دارند به مدت سه روز قبل از اقدام برای درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین خودداری کنند.
  2. به مدت یک هفته قبل و بعد از رفع خط خنده از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  3. در صورتی که مبتلا به بیماری هستید و دارو استفاده می کنید پیش از اقدام به درمان با یکی از  روش های گفته شده به پزشک خود بگویید.

مراقبت های بعد از درمان خط خنده

  1. بیمار داروهایی را که پزشک بعد از رفع خط خنده تجویز نموده است را به طور مرتب استفاده کند.
  2. جلسات معاینه بعد از درمان خط خنده را به طور مرتب بروید تا روند درمان توسط بهترین پزشک زیبایی بررسی شود.
  3. برای رفع کبودی و تورم بعد از رفع خط خنده از کمپرس یخ استفاده کنید.
  4. از ماساژ دادن ناحیه تحت درمان جدا خودداری کنید.

هزینه درمان خط خنده چقدر می باشد؟

هزینه رفع خط خنده با توجه به دستمزد پزشک ، روش درمانی ، جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.
 

 

دکتر زینب فرخ   پوست  مو ، زیبایی لیزر

( لیفت صورت با نخ  , از بین رفتن خط خنده , تزریق بوتاکس , تزریق چربی , تزریق ژل , تزریق ژل لب )

پاسخ

17 − 15 =

Call Now Button