برداشتن لک صورت

برداشتن لک صورت

یکی از علل مراجعه بیماران مخصوصا خانم ها به متخصصین پوست ، به وجود آمدن لک های قهوه ای و تیره به نام ملاسما یا کلوآسما بر روی سطح پوست می باشد . این مسئله هر چند که تنها بر روی پوست ایجاد می شود اما ممکن است باعث مشکلاتی در فرد شود به همین دلیل معمولا برداشتن لک صورت برای رفع این مشکلات انجام می شود .

برداشتن لک صورت

انواع لک صورت :

  • نوع سطحی : رنگدانه ها در این نوع در قسمت های سطحی پوست افزایش پیدا می کنند . این نوع لک صورت شایع تر می باشد و پاسخ بهتری نیز به درمان نشان می دهد .
  • نوع عمقی : این نوع لک صورت به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود و در لایه های عمقی تر پوست بیشتر قرار می گیرد . این نوع بیشتر در برابر درمان مقاومت نشان می دهد .

درمان و برداشتن لک صورت :

میزان درمان این لک ها با عمق وسعت آنها دارای ارتباط مستقیمی باشد و به طور کلی ضایعات عمیق تر و وسیع تر در برابر درمان بیشتر مقاومت می کنند .

لازم به ذکر می باشد که اگر عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده را کنترل نمایید وبه توصیه پزشک از کرم ها و ضد آفتاب ها استفاده کنید معمولا به صورت قابل توجهی لک ها بهبود می یابند .

درمان و برداشتن لک های صورت به سه طریق انجام می شود :

1.استفاده از کرم ها و محلول های ضدلک که در دو نوع دارای مواد هیدروکینون و فاقد هیدروکینون می باشند .باید به این نکته توجه داشت که مصرف مداوم هیدروکینون ممکن است در بعضی مواقع نتیجه ی عکس به جای گذارد .

2.در موارد خاص برای برداشتن لک های صورت از پیلینگ و میکرودرم ابریشن استفاده می شود .

3.در مواردی نیز استفاده از لیزر مفید است .

لازم به ذکر است که برای انتخاب نوع و مدت درمان شیوه ی برداشتن لک صورت حتما با پزشک پوست مشورت داشته باید .

دکتر زینب فرخ   پوست  مو ، زیبایی لیزر ( لیفت صورت با نخ  , از بین رفتن خط خنده , لیفت صورت با نخ PDO)

پاسخ

پنج × سه =

Call Now Button